Inloggen
Werken@

Meerlanden 

Meerlanden is vanuit negen locaties actief op het vlak van afvalinzameling, beheer en onderhoud van openbare ruimte (o.a. groenonderhoud, straatreiniging en rioleringswerkzaamheden), verwerking van afval tot nieuwe grondstoffen en energie, beheer milieustraten, marktbeheer en business park management.

Als partner van 9 gemeenten en 4.000 bedrijven werken wij aan een schone en duurzame leef- en werkomgeving. Wij bouwen aan een samenleving met gesloten kringlopen (100% recycling) en initiëren duurzame energieprojecten in de regio. Zo produceren wij zelf groene energie uit gft-afval.

Meerlanden is een vitale organisatie en zit in de top van de Nederlandse afvalbedrijven op het vlak van duurzaamheid. Meerlanden biedt werkgelegenheid aan ruim 450 enthousiaste medewerkers waarbij de organisatie nadrukkelijk oog heeft voor sociale participatie.

Vacatures

Hieronder vind je de vacatures die we momenteel hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacatures wordt niet op prijs gesteld.

 

Medewerker milieustraat

Voor onze milieustraat in Rijsenhout, zijn wij per direct op zoek naar een enthousiaste Medewerker milieustraat.

Werktijden

De werktijden zijn op zaterdag van 8.30 – 16.30 uur. Je inzet zal op de portiersloge of op het recycleplein zijn.

De functie

Taken en werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • het ontvangen van klanten
  • registreren van het afval
  • zorg dragen voor betalingen
  • assisteren op de milieustraat
  • klanten wegwijs maken op de milieustraat
  • zorg dragen voor juiste afvalscheiding door klanten

 

Ideale kandidaat

Doordat er voortdurend contact is met klanten is het belangrijk dat de potentiële kandidaat klantgericht en dienstverlenend is. Daarnaast heeft de ideale kandidaat ervaring met het werken op een computer.Ben jij 17 jaar of ouder of ken jij iemand die op zoek is naar een leuke weekendbaan? Laat het ons weten!

Interesse?

Reageer dan voor 24 april 2015 door je cv aangevuld met een motivatiebrief te mailen naar werken@meerlanden.nl.

Voor meer informatie, kan er contact opgenomen worden met Amanda Staphorst, Teamleider milieustraat Rijsenhout, telefoonnummer 06-83772488.

 


 


Teamleider Afvalinzameling (40 uur per week)

Bij Meerlanden op afdeling Afval & Milieu locatie Rijsenhout zijn wij op zoek naar een ervaren Teamleider Afvalinzameling.

De functie

Als teamleider geef je leiding aan 30 chauffeurs. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de uitvoering en schept voorwaarden waarbinnen de medewerkers optimaal kunnen functioneren. Je coacht je team en voert het operationele personeelsbeleid uit (o.a. functionerings-gesprekken en verzuimbegeleiding). In het kader van integraal management op afdelingsniveau ben je verantwoordelijk voor het behalen van de beoogde resultaten op het gebied van tijd en kwaliteit.

Tevens is het jouw verantwoordelijkheid mens en middelen in te zetten binnen het opgestelde budget.

Je communiceert op heldere wijze met het management over behaalde resultaten en stimuleert je medewerkers. Bij toerbeurt treed je in piketdienst op als Coördinator Storingsdienst en in het winterseizoen als Coördinator Gladheidbestrijding.

De visie van Meerlanden over afvalinzameling vertaal je in doelen en taken die voor iedereen duidelijk en aantrekkelijk zijn en die zorgen voor een continue kwaliteitsverbetering. Als sparringpartner van de Manager Afval & Milieu krijg je bovendien de vrijheid om (mede) koers uit te zetten voor de inzameling van afval in zijn geheel.

Ideale kandidaat

  • Minimaal mbo+ werk- en denkniveau.
  • Heeft kennis over en ervaring met het toepassen van managementvaardigheden: leidinggeven, goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, kunnen motiveren e.d.
  • Heeft planmatig, resultaatgericht en financieel inzicht (omgaan met budgetten).
  • VOL-VCA is een pré.


Ben je daarnaast besluitvaardig, heb je een klantgerichte instelling met goed ontwikkelde sociale vaardigheden, inlevingsvermogen en kun je goed met andere collega teamleiders samenwerken?
Dan zijn wij op zoek naar jou!

Interesse?

Reageren kan door je cv aangevuld met een motivatiebrief te mailen naar werken@meerlanden.nl.

Wil je meer informatie? Neem dan telefonisch contact op met Stephan Dreijer, Manager Afval & Milieu, via 0297-381777 of met Marlies van der Greft, Senior HRM Business Partner, via 06-51082582.

 

Deze vacature wordt zowel in- als extern geplaatst


 

Senior Transportplanner (40 uur per week)

Bij Meerlanden op afdeling Afval & Milieu locatie Rijsenhout zijn wij, voor een periode van zes tot twaalf maanden, op zoek naar een ervaren Senior Transportplanner.                                                          

De functie

Als Senior Transportplanner ben je verantwoordelijk voor het opstellen van een middellange transport-planning (op tactisch niveau). Hierbij is het van groot belang dat meerdere afvalstromen, vanuit verschillende locaties, op tijd worden getransporteerd naar onze verwerkers. Zodanig dat een optimale dienstverlening richting onze klanten wordt gerealiseerd.   

Het betreft een tijdelijke functie waarbij de uitdaging ligt in het opzetten van een goed functionerende transportplanning en het ontwikkelen van omliggende meet- en stuurinstrumenten, zoals het kunnen uitwerken en benoemen van KPI’s. Je geeft leiding aan 10 chauffeurs en bent verantwoordelijk voor het aansturen van een goede uitvoering van de transportplanning. Het is tevens jouw verantwoordelijkheid mens en middelen in te zetten binnen het opgestelde budget. Je onderhoudt contact met onze externe transporteurs en werkt nauw samen met interne bedrijfsonderdelen waaronder Bedrijfsafval, Teamleiders en Planning. Je zorgt voor een goede afwikkeling van gerealiseerde orders en voorziet de Manager Afval & Milieu van advies ten behoeve van een verbeterde bedrijfsvoering betreffende de afdeling Transport.

Ideale kandidaat

  • Hbo-diploma, richting bedrijfskunde, economie en/of logistiek.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke logistieke functie.
  • Stevige persoonlijkheid, met goede communicatieve vaardigheden.
  • Technisch en planmatig inzicht.
  • Kennis van KPI’s en andere meet- en stuurinstrumenten.
  • Klantgericht, pro-actief, gedreven en resultaatgericht.

 

Interesse?

Reageren kan door je cv aangevuld met een motivatiebrief te mailen naar werken@meerlanden.nl.

Wil je meer informatie? Neem dan telefonisch contact op met Stephan Dreijer, Manager Afval & Milieu, via 0297-381777 of met Marlies van der Greft, Senior HRM Business Partner, via 06-51082582.

 

Deze vacature wordt zowel in- als extern geplaatst


 

Teamleider Logistiek voor Meerwinkel

Meerwinkel is een initiatief van Meerlanden en is een modern en goed georganiseerd kringloop-warenhuis. De opbrengst van verkochte spullen wordt onder andere ingezet voor de ontwikkeling van onze medewerkers en het creëren van werkplekken voor mensen die om verschillende oorzaken een grotere afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Groei en mens staan centraal. Bij ons werken ruim 50 enthousiaste vrijwilligers en zijn 29 mensen gedetacheerd vanuit een leer-werkbedrijf (SW-sector).  Wij zijn op zoek naar een ervaren en gedreven:

De functie

Je bent samen met de bedrijfsleider verantwoordelijk voor het functioneren van Meerwinkel als een zelfstandig bedrijfsonderdeel en je kunt elkaar vervangen bij afwezigheid. Teamleider logistiek is daarin verantwoordelijk voor het borgen en verbeteren van instroom van o.a. tweedehands spullen, transport en  opslag van goederen. Andere verantwoordelijkheden zijn:

  • Aansturen van de operatie van Meerwinkel; leidinggeven aan 6 chauffeurs en 3 voormannen die ongeveer 20 vrijwilligers of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aansturen.
  • Optimaliseren en uitvoeren van een zo goed mogelijk functionerend logistiek productieproces, het transport, de bevoorrading van de winkel en het, in afstemming met de bedrijfsleider, bepalen van het assortiment.
  • Verantwoordelijk voor magazijnbeheer, opslag van goederen.
  • Opzetten van een nieuwe inboedelservice, als nieuwe inkomstenbron.
  • Beheren van budgetten en minimaliseren van kosten en medeverantwoordelijk voor algehele financiën en het verhogen van de omzet, plus het rapporteren daarover.
  • Bijdrage leveren aan projecten zodat werkzaamheden efficiënter en doelmatiger verricht kunnen worden.
  • Volgen van ontwikkelingen binnen het vakgebied en de markt en deze omzetten in concepten voor de eigen winkel.
  • Signaleren van knelpunten in de operationele bedrijfsvoering en het doorvoeren van verbetervoorstellen.
  • Bijdrage leveren aan verdere groei van de winkel in omzet en naamsbekendheid.

 

Ideale kandidaat

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal drie jaar ervaring in een Retail omgeving en logistieke ervaring is een pré.
  • Ervaring met leidinggeven en affiniteit met het werken met vrijwilligers en medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.
  • Kennis van retail en het aansturen van een winkel.
  • Resultaat- en klantgerichte houding, commerciële instelling, goede communicatieve vaardigheden, flexibel en creatief.

 

Wij bieden

  • Een nieuwe functie, waarin je invulling mag geven aan verdere groei, ontwikkeling van ‘brand’ en winkel.
  • Een enthousiast team in een omgeving waar het tonen van eigen initiatief en zelfstandigheid voorop staat.
  • Een vooruitstrevende organisatie die koploper is in duurzaamheid waar jij onderdeel van bent.

 

Aanvullende informatie

  • Het betreft een fulltime functie.
  • Flexibiliteit om te werken op zaterdag (ongeveer 1 x per 2 weken).
  • Locatie Hoofddorp.

 

Interesse?

Reageren kan door je cv aangevuld met een motivatiebrief te mailen naar werken@meerlanden.nl.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marlies van der Greft, Senior HRM Business Partner, via telefoonnummer 0297-381777 of met Elisa Schouten, Bedrijfsleider Meerwinkel, via info@meerwinkel.nl.

 Deze vacature wordt zowel in- als extern geplaatst


 

KAM adviseur (24-32 uur per week)

Voor de afdeling Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM) van Meerlanden zijn wij op zoek naar een ervaren en gedreven KAM adviseur.

De KAM adviseur is als staffunctionaris mede verantwoordelijk voor veiligheid, arbeidsomstandigheden, milieu en de zorg voor kwaliteit binnen Meerlanden.

Binnen Meerlanden kennen wij diverse certificeringen zoals VCA**, ISO 9001, ISO 14001, NTA 8080, BRL Keurcompost, ISO 26000 zelfverklaring. Daarnaast we willen ons op korte termijn certificeren voor Prestatieladder Sociaal Ondernemen (PSO) en Keurmerk ‘Beeldschoon’ en in de (nabije) toekomst is ISO 31000 (risicomanagement) en Veiligheidsladder een wens.

De functie

Binnen deze functie draag je zorg voor het verhogen en borgen van de arbeidsveiligheidscultuur en werk je mee (uitvoerend) aan het opzetten, beheersen en verbeteren van het KAM Managementsysteem.
Dit Managementsysteem borgt onder andere dat het bedrijf voldoet aan arbo- en milieuwetgeving en de kwaliteits-, arbo- en milieueisen en -wensen van de belanghebbenden van het bedrijf.
Daarnaast borgt dit systeem ook dat het bedrijf in staat is effectief te reageren op (milieu) calamiteiten en incidenten en dat de bedrijfshulpverlening goed is georganiseerd.

De KAM adviseur valt direct onder de KAM manager en heeft de rol van initiator, stimulator, controleur en coördinator met betrekking tot de KAM onderwerpen en ontwikkelingen binnen het bedrijf.
Als KAM adviseur ben je verantwoordelijk voor het onder de aandacht brengen van, en draagvlak creëren voor, arbeidsveiligheid, arbeidsgezondheid, milieu en kwaliteit. Hier functioneert de KAM adviseur als ‘brug’ tussen medewerkers en de KAM manager.

Werkzaamheden

De belangrijkste werkzaamheden van de KAM adviseur bestaan uit:

  • Verhogen van het bewustzijn van medewerkers voor veilig werken.
  • Bijdragen aan het verhogen en borgen van de arbeidsveiligheidscultuur met behulp van gerichte programma’s
  • Voorstellen en (laten) uitvoeren van verbeteringen op basis van wettelijke veranderingen, risico-inventarisaties, verbetervoorstellen en klachten van belanghebbenden, voortschrijdend inzicht en hiaten in het systeem.


Daarnaast is de KAM adviseur verantwoordelijk voor de handhaving en toetsing van de naleving van het systeem (in- en externe audits, werkplekinspecties, incidentonderzoeken, meting en monitoring van gegevens). De resultaten hiervan worden gerapporteerd aan de KAM manager, vaak voorzien van aanbevelingen voor verbetering.

Tijdsverdeling binnen de functie is:

  • 50%: verhogen van de arbeidsveiligheidscultuur, waarvan grotendeels ‘buiten’
  • 20%: verhogen van de arbeidsgezondheid (‘harde’ kant),
  • 20%: kwaliteitszaken
  • 10%: milieu gerelateerde zaken


Functie eisen

  • Mbo+ niveau. Bij voorkeur in een relevante richting zoals MVK of technisch.
  • Minimaal 5 - 8 jaar ervaring in een soortgelijke functie in de industriële- of bouwsector waarvan grotendeels zwaarte lag op arbeidsveiligheid.
  • Woonachtig binnen 30 - 60 minuten reisafstand tot Rijsenhout.
  • ‘Stevige’ kandidaat die zijn/haar ‘mannetje’ kan staan bij onze mensen.
  • Initiatief nemen, goede communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en omgevingsbewustzijn.
  • Rijbewijs B (+E).


Interesse?

Reageren kan door je cv aangevuld met een motivatiebrief, voor 10 april 2015, te mailen naar: werken@meerlanden.nl. Wil je meer informatie? Neem dan telefonisch contact op met Maarten-Jasper Brandts, KAM manager, via 0297-382370 voor inhoudelijke vragen over de functie, of met John Davidse, HRM Manager a.i., via 0297-381777 voor vragen over de sollicitatieprocedure.


Deze vacature wordt zowel in- als extern geplaatst