Finance & Control bestaat uit de afdelingen: Financiële Administratie, Financial Control, Concern Control en Business Control. De Business Controller wordt samen met twee andere collega’s aangestuurd door de Financieel Directeur. Je hebt een functionele lijn met de Manager Openbare Ruimte.

Wij zijn voor de afdeling Business Control op zoek naar een gedreven:

Business Controller (40 uur per week)

(36 of 32 uur is bespreekbaar)

De functie
In de functie van Business Controller ga je aan de slag voor de afdeling Openbare Ruimte. De afdeling Openbare Ruimte beheert voor 4 gemeenten de openbare ruimte en voor 9 gemeenten de straatreiniging. De werkzaamheden die de afdeling Openbare Ruimte verricht zijn: groenonderhoud, straatreiniging, riolen, markten, ongediertebestrijding en ondersteuning bij evenementen.

De functie is nog in ontwikkeling en moet verder uitgebouwd worden. Je komt dus niet in een gespreid bedje terecht. Dat zie je als een mooie uitdaging.

Voor de afdeling Openbare Ruimte ben je verantwoordelijk voor het tot stand komen van de financiële kwartaalrapportages, de begroting, jaarrekening en prognoses. Je maakt kostprijsberekeningen en voert rendementsanalyses uit. De uitkomsten weet je overtuigend te presenteren. Daarnaast lever je in overleg met de Manager Openbare Ruimte een belangrijke bijdrage aan het realiseren van verbeteringen in de operationele effectiviteit en over het optimaliseren van de diverse processen.

De ideale kandidaat
Een afgeronde hbo/wo opleiding, 3 tot 5 jaar werkervaring en toe aan een tweede of derde stap in je carrière. Je hebt de opleiding Registercontroller afgerond of je bent bereid deze te behalen.

Je hebt een uitstekend gevoel voor cijfers met interesse voor het verhaal achter de cijfers. Je bent een verbinder en kan overtuigend adviseren. Je bent gewend te werken in een complexe omgeving met meerdere stakeholders. Je hebt ervaring met projectmatig werken en projectsturing.

De belangrijkste competenties

  • Samenwerken
  • Adviseren
  • Relatiebeheerder
  • Klantgericht
  • Analytisch
  • Overtuigingskracht

Wij bieden

  • Een vooruitstrevende organisatie die koploper is in duurzaamheid binnen een innovatieve branche.
  • Werkzaam in een team van jong hoog opgeleide professionals.
  • Uitdagende functie waar je inhoudelijke invulling mag geven aan verdere groei en ontwikkeling van de functie en de processen.
  • Een online opleidingsaanbod van meer dan 100 trainingen.

Interesse
Reageer door een motivatie met cv per e-mail te zenden aan werken@meerlanden.nl. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Dick Jansen, Financieel Directeur of Dieuwke Köster, HRM Business Partner, via 0297-381777.

Meerlanden is vanuit negen locaties actief op het vlak van afvalinzameling, beheer en onderhoud van openbare ruimte (o.a. groenonderhoud, straatreiniging en rioleringswerkzaamheden), verwerking van afval tot nieuwe grondstoffen en energie, beheer milieustraten, marktbeheer en business park management.

Als partner van 9 gemeenten en 4.000 bedrijven werken wij aan een schone en duurzame leef- en werkomgeving. Wij bouwen aan een samenleving met gesloten kringlopen (100% recycling) en initiëren duurzame energieprojecten in de regio. Zo produceren wij zelf groene energie uit gft-afval.

Meerlanden is een vitale organisatie en zit in de top van de Nederlandse afvalbedrijven op het vlak van duurzaamheid. Meerlanden biedt werkgelegenheid aan ruim 450 enthousiaste medewerkers waarbij de organisatie nadrukkelijk oog heeft voor sociale participatie.